Pokazy i nauka gry

Igrzyska Gier Bitewnych to nie tylko emocjonujące turnieje w różnych systemach bitewnych. To również miejsce, gdzie pasjonaci gier bitewnych mogą wymienić doświadczenia, wziąć udział w ciekawych warsztatach czy pokazach.

W czasie wydarzenia odbędą się pokazy różnych systemów gier bitewnych m.in.: OnePageRules, Kings of War oraz Warlord Games. Zapraszamy zarówno wprawionych graczy, jak i tych, którzy dopiero odkrywają świat gier bitewnych.

OnePageRules

Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? OnePageRules to proste, tanie i szybkie systemy gier fantasy i sci-fi w zróżnicowanych formatach. Można grać dowolnymi modelami, a partia trwa około pół godziny.

Na Igrzyskach będzie można spróbować gry w uniwersum sci-fi, czyli Grimdark Future, jak i fantasy – Age of Fantasy.

Dostępne są wersje:

  • skirmishowe, gdzie kilku-kilkunastu żołnierzy ściera się w szybkiej, dynamicznej potyczce,
  • pełnoskalowe battle czyli pojazdy, potwory i oddziały piechoty zaangażowane w duże bitwy,
  • przygodowe, gdzie bohater lub mała grupa bohaterów w kooperacji walczy ze środowiskiem i postaciami niezależnymi o wykonanie swojej misji,
  • manewrowe, reprezentowane przez fantasy Regiments, gdzie formacje żołnierzy spotykają się na ubitym polu oraz sci-fi Waffleets, czyli manewrowe walki flot kosmicznych. Tu czasem ważniejszy jest kierunek niż siła!

Każdy z rodzajów walk oraz uniwersum ma swój specyficzny klimat, powiązany przez uniwersum OPRowych zasad, silnie ze sobą współdziałających. W praktyce mając jedną armię można ją wykorzystać do większości gier.

Pokazy poprowadzi grupa OnePageRules Polska – fanowska, oddolna inicjatywa promowania ekosystemu gier OPR. Swoją działalnością pokazują, że bitewniaki mogą być przystępne zarówno koncepcyjnie, jak i cenowo.

Zapraszamy na partię wprowadzającą!

Kings of War

Lubisz szybkie tempo gry i epickie bitwy? Kings of War to walki pomiędzy potężnymi armiami w fantastycznym świecie rozdartym konfliktami. Gra jest idealna do wielkich starć pomiędzy setkami żołnierzy.

Gracze Kings of War budują swoje jednostki tak, aby mieściły się w określonym obszarze zwanym potocznie Trayem, a nie w oparciu o indywidualne podstawki. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania (zwanego Multibasingiem) każdy oddział staje się swoistą dioramą.

W Kings of War jednostka ma wartość Morale, która reprezentuje ilość ran. Oznacza to, że gdy Morale jednostki zostanie przekroczone, cała  zostaje usunięta z gry. Jest to fantastyczne nie tylko do rozgrywki, ale także oznacza, że zawsze będziesz mieć na stole świetnie wyglądającą, kompletną armię.

Pokazy poprowadzą przedstawiciele Klubu Figurkowych Gier Bitewnych Kings Of WarSAW. Jest to społeczność entuzjastów Kings Of War. W Warszawie organizują m.in. Miesięczne Turnieje oraz  Ligę Mistrzów Polski.

Wybierzcie swoje armie i dopasujcie do nich dowolne figurki! Kings Of WarSAW czekają na starcie.

Warlord Games

Przedstawiciele Klubu Gier Strategicznych „Z Kostką i Miarką” poprowadzą pokazy i intra systemów gier od Warlord Games:

Klub Gier Strategicznych „Z Kostką i Miarką” to grupa fanów gier bitewnych i strategicznych. Członkowie pochodzą z różnych miast Polski. Prowadzą pokazy gier bitewnych i strategicznych, jak również warsztaty malarskie i modelarskie, na różnych konwentach, wydarzeniach społecznych oraz imprezach autorskich.

Eldfall Chronicles

Jeśli lubicie klimaty orientalnego fantasy, koniecznie wpadnijcie podczas IGB na pokazy gry Eldfall Chronicles! Na nasze Igrzyska przyjadą ze Słowenii twórcy gry, z którymi możecie porozmawiać, obejrzeć figurki oraz zagrać szybkie demo.

Sam system ma sporo ciekawych zalet:

  • Oryginalne figurki w bardzo wysokiej jakości
  • Tryby gry solo, kooperacyjny PvE i konfrontacyjny PvP
  • Do gry wystarczy kilka figurek
  • Mechaniki akcji-reakcji oraz konfrontacji w walce gwarantują dynamiczną grę

Saga

Saga to gra bitewna stworzona przez francuskie Studio Tomahawk.

Jest to system w skali 28mm, zaliczany do tzw. dużych skirmishy (od 25 do 72 modeli na stronę), pozwalający rozegrać potyczkę między bandami historycznych wojowników, od starożytnych wojen perskich po drugą połowę XV wieku (na ten moment system oferuje około 80 frakcji).

Najbardziej charakterystycznym elementem gry są tzw. battle boardy (albo, jak przetłumaczono je na język polski – zwoje bitewne). Są to plansze znajdujące się obok stołu, na których gracze umieszczają kości z rozkazami wydawanymi jednostkom, od aktywacji do ruchu, strzału czy szarży, po specjalne umiejętności charakterystyczne dla danej frakcji, jak zasadzki zastawiane przez Piktów, przełamujące szyki wroga szarże normańskich rycerzy czy skoordynowany ostrzał angielskich łuczników.

Dzięki temu rozwiązaniu Saga oferuje bogactwo frakcji i mechaniczną głębię rozgrywki przy prostych do opanowania, niezbyt skomplikowanych zasadach. 

Wojnacja

Bez względu na to w jakim charakterze wpadasz na Igrzyska, warto zajrzeć do nas choć na kilka minut. Trzecia edycja Wojnacji to dla wielu zupełnie inna perspektywa figurkowego hobby, a dla nas owoc czternastu lat pracy nad grą opartą o najważniejsze dla nas założenia. Niewielkie i kompaktowe zasady pozwalają szybko opanować rozgrywkę, a jednocześnie są na tyle rozwinięte, by móc oddać prawdziwą głębię starć i ogromne możliwości taktyczne.

Na tle podobnych gier Wojnację wyróżnia:

  • Świetna dynamika. Z wysoką śmiertelnością walk i pojedynczymi rozgrywkami finalnie dającymi się zamknąć poniżej godziny. Niespotykana ergonomia. Pozwalająca upchać grę na małej przestrzeni, a do tego maksymalnie wykorzystać potencjał nie tylko terenu, ale także czasu i zmęczenia graczy.
  • Decyzyjność w każdej fazie potyczki. Pozwalająca nie tylko wybierać rodzaje ataków i premiować dobre wybory taktyczne, ale także reagować na poczynania przeciwnika.
  • System Kondycji. Pozwalający zarządzać zmęczeniem, dzięki któremu jednostki uzyskują czasem poziom interakcji przekraczający niektóre bitewniakowe regimenty.
  • Niekomercyjność. Wszystkie zasady dostępne są do pobrania za darmo ze strony Wojnacji – bez ukrytych mikropłatności.
  • Karty jednostek. Zawsze aktualne i ogólnodostępne do druku. Pozwalające ograniczyć konieczność zapamiętywanych zasad do niezbędnego minimum a do tego płynnie balansować system.
  • Realizm Fantastyczny. Czyli starannie dobrany kompromis pomiędzy symboliką rozgrywki, a realizmem starć, gdzie nikt nie jest niepokonany, a zasady wynikają wprost z rzeczywistego doświadczenia bojowego twórców.
  • Tryb junior. Dedykowany młodszym (stażem lub wiekiem) graczom, którzy mogą w ten sposób nauczyć się podstaw gry w bitewniaki, a następnie stopniowo dokładać kolejne, bardziej skomplikowane mechanizmy gry.

Congo

CONGO to figurkowa gra przygodowa autorstwa Studio Tomahawk, której akcja toczy się w dzikiej, nieodkrytej Afryce, jaką wyobrażano sobie pod koniec XIX wieku.

Gracze mogą wcielić się w lidera ekspedycji naukowej, plemienia, handlarzy niewolnikami lub wojowników Azande, broniących swojej kultury i terytoriów.

The Lord of the Rings

„The Lord of the Rings: Strategy Battle Game” przenosi graczy do magicznego i pełnego niebezpieczeństw świata Śródziemia, stworzonego przez J.R.R. Tolkiena. W tej figurkowej grze bitewnej gracze dowodzą armiami składającymi się z bohaterów, wojowników, potworów i innych postaci znanych z „Władcy Pierścieni” oraz „Hobbita”, aby odtworzyć epickie bitwy, które decydowały o losach Śródziemia.

Gra oferuje rozbudowany system taktyczny i bogactwo możliwości strategicznych:

  • Ikoniczne postacie i jednostki: Od potężnych czarowników, jak Gandalf i Saruman, po niezwyciężonych wojowników, jak Aragorn czy Legolas – każda postać ma swoje unikalne zdolności, które mogą zmienić przebieg bitwy.
  • Zróżnicowane frakcje: Gracze mogą wybrać swoje ulubione strony konfliktu, takie jak siły Gondoru, Rohan, Mroczna Horda Saurona, Isengard czy armia Elfów, dostosowując swoje armie do różnych stylów gry.
  • Tereny i scenariusze: Śródziemie jest pełne różnorodnych lokacji, a każda bitwa może rozgrywać się w kultowych miejscach, takich jak Helmowy Jar, Minas Tirith czy Bag End, co nadaje rozgrywce dodatkowy klimat i realizm.
  • Narracyjne kampanie: Gracze mogą uczestniczyć w kampaniach, które odtwarzają najważniejsze wydarzenia z książek i filmów, bądź tworzyć własne historie, gdzie dobro zmaga się ze złem.

„The Lord of the Rings: Strategy Battle Game” łączy w sobie strategiczne planowanie, zarządzanie zasobami i emocjonujące pojedynki, pozwalając fanom Tolkiena ożywić swoje ulubione opowieści na stole bitewnym i wczuć się w atmosferę świata, gdzie każda decyzja może zaważyć na losach Śródziemia.


Zapisz się na pokazy już dziś, dowolny poziom biletu upoważni Cię do 2 dni bitewniakowych pokazów oraz warsztatów.

Scroll to Top