Warhammer 40000

„Warhammer 40,000” to epicka figurkowa gra bitewna osadzona w mrocznym i brutalnym uniwersum science fiction, gdzie galaktyka jest w nieustannej wojnie. Gracze przejmują kontrolę nad armadami potężnych frakcji, takich jak Space Marines, Astra Militarum, Orkowie, Tyranidzi i wiele innych, tocząc bitwy o dominację i przetrwanie.

Gra oferuje rozbudowane zasady i dynamiczne rozgrywki, które pozwalają na pełne wykorzystanie taktycznych umiejętności dowódców:

Mroczny i wciągający świat: Historie pełne heroizmu, zdrady i zagłady są integralną częścią rozgrywki – gracze mogą tworzyć własne narracje i uczestniczyć w kampaniach, które na zawsze zmienią losy ich armii.

Zaawansowany system strategii: Gracze muszą planować każdy ruch i przewidywać działania przeciwnika, zarządzając swoimi oddziałami i zasobami w nieprzewidywalnym środowisku bitewnym;

Potężne jednostki i maszyny: Od elitarnej piechoty po gigantyczne machiny wojenne i czołgi kroczące, każda frakcja posiada unikalne jednostki, które wnoszą do walki różnorodność i niesamowitą siłę ognia;

Psykerzy i moce nadprzyrodzone: W mrocznym świecie Warhammera nadprzyrodzone moce odgrywają kluczową rolę – potężni psykerzy mogą wzywać energię Immaterium, aby wzmacniać swoich towarzyszy lub niszczyć wrogów;

Misje i cele fabularne: Gra oferuje różnorodne scenariusze z celami do osiągnięcia, co wymaga ciągłego dostosowywania taktyki i strategicznego myślenia;

Zasady Gry

Zapraszamy wszystkich na prawdziwe święto fanów gier bitewnych – imprezę od graczy dla graczy, czyli IGRZYSKA GIER BITEWNYCH.

W ramach turnieju WH40, rozgrywanego podczas IGB, ogłasza się, co następuje:

Turniej Warhammer 40,000 podczas Igrzysk Gier Bitewnych zgromadzi aż 40 uczestników, którzy zmierzą się w epickich starciach na specjalnie przygotowanych stołach bitewnych.

Każdy gracz przystąpi do walki z armią o wartości do 2000 punktów, zgodnie z zasadami Battle-Forged i formatu Matched Play, co gwarantuje rozgrywkę na najwyższym poziomie. Budowa armii musi spełniać określone wymogi: niedozwolone są jednostki Understrength oraz legendarne jednostki.

Turniej będzie rozgrywany w oparciu o najnowsze zasady dostępne w oficjalnych podręcznikach i kodeksach Warhammera 40,000, wzbogaconych o poprawki z FAQ oraz Chapter Approved. Aby zapewnić równe szanse i klarowność reguł, obowiązywać będą także aktualizacje WTC i inne poprawki wydane do 08 lutego 2025 roku.

Zasady armii muszą być wydrukowane i aktualne. Inne źródła dostępne np. na Wahapedia nie są dozwolone. Rozpiski należy zgłosić najpóźniej do 08 lutego 2025 na TourneyKeeper.

Bitwy będą się toczyć na stołach o wymiarach 60 na 44 cale, które zostały starannie przygotowane, aby zapewnić pełne wrażeń doświadczenie taktyczne. Zadbaliśmy o to, by każda arena starć sprzyjała widowiskowym i strategicznie wymagającym rozgrywkom.

Turniej zostanie przeprowadzony za pomocą platformy TourneyKeeper. Po dokonaniu zakupu biletu należy zapisać się na turniej TourneyKeeper, po zaksięgowaniu wpłaty organizator zaakceptuje chęć uczestnictwa i przeniesie zawodnika na listę zapisanych graczy.

Wymagania dotyczące modeli

  • Nie ma wymogu malowania modeli, za pomalowanie modeli (czyli standard TT + podstawki) daje 5 DP dodane po rozegraniu wszystkich rund, aby nie wpływać na paringi
  • Drukowane modele muszą być zgodne z oficjalnymi wersjami i zaakceptowane przez sędziego. To samo dotyczy konwersji.

Porządek przed bitwą

  • Każdy stół będzie miał instrukcję ustawienia terenów, której należy przestrzegać.
  • Kolejność wykonywanych czynności przed bitwą jest zgodna z GT Pariah Nexus.

Scenariusze turniejowe

  • Lista scenariuszy zostanie ogłoszona bliżej daty wydarzenia, aby umożliwić graczom lepsze przygotowanie swoich strategii.

Planowany harmonogram (może podlegać niewielkim zmianom):

Dzień 1 (Sobota 22.02.2025)
– 9.00 – powitanie uczestników i organizacja
– 9.30 – 12.30 – pierwsza tura rozgrywek
– 12.45 – 15.45 – druga tura rozgrywek
– 15.45 – 17.00 – PRZERWA OBIADOWA
– 17.15 – 20.15 – trzecia tura rozgrywek

Dzień 2 (Niedziela 23.02.2025)
– 9.00 – 12.00 – czwarta tura rozgrywek
– 12.15 – 15.15 – piąta tura rozgrywek
– 15.15 – 16.00 – PRZERWA OBIADOWA/ORGANIZACYJNA
– 16.00 – wyłonienie zwycięzcy i wręczenie nagród

Domyślnie każdy stół powinien używać zegarów szachowych. Jeśli obaj gracze się zgodzą, nie muszą ich używać. Oczekujemy jednak, że będą w stanie rozegrać całą grę do końca. Jeśli gracze zgodzą się grać bez zegara, to ich odpowiedzialnością jest dopilnowanie, aby gra została prawidłowo zakończona.

Zasady punktacji oraz kar

Stosujemy system Dużych Punktów (DP) oraz różnicy Victory Points (VP):

  • Punkty za bitwę:
    • 0-5 VP różnicy: 10 DP dla obu graczy
    • 6-10 VP różnicy: 11 DP dla zwycięzcy, 9 DP dla przegranego
    • 11-15 VP różnicy: 12 DP dla zwycięzcy, 8 DP dla przegranego
    • 16-20 VP różnicy: 13 DP dla zwycięzcy, 7 DP dla przegranego
    • 21-25 VP różnicy: 14 DP dla zwycięzcy, 6 DP dla przegranego
    • 26-30 VP różnicy: 15 DP dla zwycięzcy, 5 DP dla przegranego
    • 31-35 VP różnicy: 16 DP dla zwycięzcy, 4 DP dla przegranego
    • 36-40 VP różnicy: 17 DP dla zwycięzcy, 3 DP dla przegranego
    • 41-45 VP różnicy: 18 DP dla zwycięzcy, 2 DP dla przegranego
    • 46-50 VP różnicy: 19 DP dla zwycięzcy, 1 DP dla przegranego
    • 51+ VP różnicy: 20 DP dla zwycięzcy, 0 DP dla przegranego

Punkty karne będą przyznawane według następujących wykroczeń:

  • 5 DP za spóźnienie się na pierwszą i każdą kolejną rundę.
  • 5 DP za brak rozpiski przesłanej na TourneyKeeper do 23:59 dnia 08.02.2025.
  • 3 DP za spóźnienie z oddaniem wyniku do 5 minut po czasie gry (dla obu graczy lub tylko dla tego, który przekroczył czas, jeśli używano zegara).
  • 5 DP za spóźnienie z oddaniem wyniku do 10 minut po czasie gry.
  • 10 DP za spóźnienie z oddaniem wyniku powyżej 10 minut po czasie gry.
  • 3 DP za nieprzygotowanie do turnieju (brak zasad armii, kości, miarki).

Specjalne zasady

  • BYE (wolny los) jest przyznawane w przypadku nieparzystej liczby uczestników i jest warte 15 DP w pierwszej grze, 13 DP w drugiej, 11 DP w trzeciej.
  • Splity są dozwolone i zawsze wynoszą 10:10 w Dużych Punktach oraz 0:0 w Małych Punktach.
  • Zniszczenie całej armii przeciwnika (tzw. „tabling”) nie oznacza automatycznego przyznania 20 punktów. Gracz, którego armia nie została zniszczona, kontynuuje rozgrywkę aż do naturalnego zakończenia gry.

Punkty Karne, Kary i Dyskwalifikacja

Sędziowie mają prawo przyznawać Punkty Karne. Odliczane są one od Dużych/Małych Punktów. Punkty Karne mogą przyznane być za:

  • Niestosowanie się do rozstrzygnięć sędziów;
  • Celowe wprowadzanie w błąd przeciwnika;
  • Łamanie zasad gry i regulaminu;
  • Spóźnienie się na grę;
  • Niestawienie się na grę skutkuje wynikiem jaki wskaże sędzia główny w punktach dla przeciwnika;
  • Łamanie regulaminu, zasad i niestosowanie się do rozstrzygnięć sędziów może skutkować dyskwalifikacją.

Scroll to Top