The Lord of the Rings

„The Lord of the Rings: Strategy Battle Game” przenosi graczy do magicznego i pełnego niebezpieczeństw świata Śródziemia, stworzonego przez J.R.R. Tolkiena. W tej figurkowej grze bitewnej gracze dowodzą armiami składającymi się z bohaterów, wojowników, potworów i innych postaci znanych z „Władcy Pierścieni” oraz „Hobbita”, aby odtworzyć epickie bitwy, które decydowały o losach Śródziemia.

Gra oferuje rozbudowany system taktyczny i bogactwo możliwości strategicznych:

  • Ikoniczne postacie i jednostki: Od potężnych czarowników, jak Gandalf i Saruman, po niezwyciężonych wojowników, jak Aragorn czy Legolas – każda postać ma swoje unikalne zdolności, które mogą zmienić przebieg bitwy.
  • Zróżnicowane frakcje: Gracze mogą wybrać swoje ulubione strony konfliktu, takie jak siły Gondoru, Rohan, Mroczna Horda Saurona, Isengard czy armia Elfów, dostosowując swoje armie do różnych stylów gry.
  • Tereny i scenariusze: Śródziemie jest pełne różnorodnych lokacji, a każda bitwa może rozgrywać się w kultowych miejscach, takich jak Helmowy Jar, Minas Tirith czy Bag End, co nadaje rozgrywce dodatkowy klimat i realizm.
  • Narracyjne kampanie: Gracze mogą uczestniczyć w kampaniach, które odtwarzają najważniejsze wydarzenia z książek i filmów, bądź tworzyć własne historie, gdzie dobro zmaga się ze złem.

„The Lord of the Rings: Strategy Battle Game” łączy w sobie strategiczne planowanie, zarządzanie zasobami i emocjonujące pojedynki, pozwalając fanom Tolkiena ożywić swoje ulubione opowieści na stole bitewnym i wczuć się w atmosferę świata, gdzie każda decyzja może zaważyć na losach Śródziemia.

Zarejestruj się!

Zasady Gry

Zapraszamy wszystkich na prawdziwe święto fanów gier bitewnych – imprezę od graczy dla graczy, czyli IGRZYSKA GIER BITEWNYCH.

Przygotujcie swoje armie Śródziemia i dołączcie do wielkiej bitwy podczas turnieju The Lord of the Rings rozgrywanego podczas IGB w ramach którego ogłasza się, co następuje:

Format i zasady gry

  • Rozgrywki będą przeprowadzane na stolach 48″x48″
  • Format punktowy: Każdy uczestnik przygotowuje armię o wartości do 600 punktów. Można wystawić jedną armię lub dwie – wtedy bitwa zawsze odbywa się na zasadach dobra przeciwko złu. Jeśli obaj gracze mają dwie armie i nie potrafią ustalić, kto zagra dobrą, a kto złą stroną, decyzja zostanie rozstrzygnięta rzutem kością. Gracz który uzyska wyższy wynik – gra armią DOBRA.
  • Liczba bitew: Gracze rozegrają łącznie pięć bitew, z których każda trwa 90 + 10 minut, na dokończenie trwającej tury.
  • Koniec czasu: po upływie 10 minut od zakończenia regulaminowego czasu bitwy nastąpi „DICE DOWN”. Obaj gracze powinni dołożyć starań, aby nie dopuścić do DICE DOWN. W tym momencie kończymy bitwę. W przypadku ewidentnego i umyślnego manipulowania czasem tak aby DICE DOWN nastąpił w momencie korzystnym dla jednego gracza sędzia może interweniować (pozwolić dograć jeszcze jedną walkę, nałożyć punkty karne za przedłużanie).
  • Obowiązujące zasady: Gramy zgodnie z wszystkimi podręcznikami Nowej Edycji, FAQ, Erraty opublikowanymi do 10.02.2025 oraz decyzjami sędziów.

Zgłoszenia

  • Zgłoszenie: Gracze muszą wysłać swoje rozpiski zgodne z arkuszem ligi ogólnopolskiej na adres: olafgregsson@gmail.com, najpóźniej do dnia 13.02.2025. Po otrzymaniu wszystkich zgłoszeń wylosowane zostaną scenariusze oraz pierwsze paringi.
  • Gracze są zobowiązani do posiadania czytelnej rozpiski w formie drukowanej, miarki calowej oraz kości.
  • Uzbrojenie na modelach musi być wpisane do rozpiski tak, aby zarówno sędzia jak i przeciwnik mieli do nich wgląd.
  • Bilety: ze względu na odmienny charakter turnieju na IGB (jednodniowy turniej), przygotowaliśmy inny zestaw biletów dostępnych na naszym sklepie EkoBilet.

Zasady dotyczące armii i modeli

  • Malowanie: Malowanie modeli nie jest wymagane, ale jest punktowane. Gracze mogą zdobyć 1 dodatkowy punkt za w pełni pomalowaną armię (jeśli gracz posiada dwie armie, obie muszą być pomalowane, aby otrzymać punkt).
  • Konwersje i zamienniki: Dopuszczone, jednak użycie modeli proxy jest zabronione.
  • Dokumentacja: Każdy gracz musi mieć ze sobą rozpiski i zasady swoich modeli, dostępne w formie drukowanej lub w czytelnej wersji elektronicznej.

Planowany harmonogram (może podlegać niewielkim zmianom):

Sobota 22.02.2025
– 8:30 – 9:00 – powitanie uczestników i organizacja
– 9:00 – 10:40 – pierwsza tura rozgrywek
– 10:45 – 12:25 – druga tura rozgrywek
– 12:30 – 14:10 – trzecia tura rozgrywek
– 14:15 – 15:00 – PRZERWA OBIADOWA
– 15:00 – 16:40 – czwarta tura rozgrywek
– 16:45 – 18:25 – piąta i ostatnia tura rozgrywek
– 18:30 – ogłoszenie wyników i rozdanie nagród

Scenariusze i parowanie

  • Pierwsze paringi zostaną opublikowane po otrzymaniu wszystkich rozpisek.
  • Kolejne paringi będą przeprowadzane tzw. „Szwajcarem”
  • Scenariusze:
    1. Domination.
    2. Hold ground.
    3. Destroy the supplies.
    4. Reconnoitre
    5. Fog of war

Zasady punktacji oraz kar

Sędziowie pilnują przestrzegania zasad gry i regulaminu oraz rozstrzygają spory pomiędzy graczami. Decyzja sędziego jest ostateczna i niepodważalna. Sędziowie zagrać będą mogli, jeżeli przy rozpoczęciu turnieju, przy pierwszej bitwie, będzie nieparzysta liczba uczestników.

Korzystamy z systemu Dużych i Małych Punktów (Victory Points):

  • Wkrótce zostaną podane dokładne zasady punktacji

Sędziowie mają prawo przyznawać Punkty Karne. Odliczane są one od Dużych/Małych Punktów. Punkty Karne mogą przyznane być za:

  • Niestosowanie się do rozstrzygnięć sędziów;
  • Celowe wprowadzanie w błąd przeciwnika;
  • Łamanie zasad gry i regulaminu;
  • Przekroczenie czasu na grę skutkuje wynikiem 0:0;
  • Spóźnienie się na grę;
  • Niestawienie się na grę skutkuje wynikiem 6:0 w punktach dla przeciwnika;

Łamanie regulaminu, zasad i niestosowanie się do rozstrzygnięć sędziów może skutkować otrzymaniem ujemnych punktów lub dyskwalifikacją:

  • Pierwsze upomnienie sędziego = -1 TP punktów karnych
  • Drugie upomnienie sędziego = -10 TP punktów karnych
  • Trzecie upomnienie sędziego = dyskwalifikacja z turnieju.
  • Nieprzesłanie rozpiski w terminie = -20 TP punktów karnych
  • Błędy w rozpisce wprowadzające w błąd przeciwnika (np. źle policzony próg złamania armii) będą karane = od 0 do -10 TP

Nagrody oraz konkurs malarski

Nagrody będą przyznawane:

  • dla Top 3 turnieju,
  • dla Top 4 do Top”x” w zależności od frekwencji na turnieju.

Na turnieju odbędzie się również konkurs malarski, który wyłoni 3 zwycięzców w następujących kategoriach:

  • najlepiej pomalowany MODEL
  • najlepiej pomalowana ARMIA DOBRA
  • najlepiej pomalowana ARMIA ZŁA

Do konkursu będą dopuszczone tylko armie i modele, które:

  • faktycznie brały udział w wydarzeniu;
  • były pomalowane przez dowodzącego daną armią (w przypadku wątpliwości sędziów co do samodzielności wykonania danej pracy, będą oni mogli poprosić o udowodnienie tego przez malarza np. poprzez okazanie zdjęć procesu, lub opisania użytych technik malarskich);
  • zostały wystawione na czas oceny podczas przerwy

Każdy z członków 3 osobowego jury oceni zgłoszone armie pod kątem 3 aspektów (techniki malarskie, ogólne wrażenie, klimat armii) w skali od 1 do 20.
Osoby chętne zgłosić swoje armie do konkursu powinny pozostawić swoje modele w wyznaczonej strefie w czasie przerwy. Zgłoszenie armii jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na opublikowanie zdjęcia armii na facebooku.

Scroll to Top