A Song of Ice and Fire
„A Song of Ice & Fire: Figurkowa Gra Bitewna” pozwala graczom przejąć kontrolę nad swoimi ulubionymi bohaterami ze znanego cyklu powieści George’a R.R. Martina i poprowadzić ich do bitwy przeciwko innym Wielkim Rodom.
Gra zawiera wiele unikalnych rozwiązań gwarantujących dobrą zabawę i zaangażowanie dowódców w rozgrywkę:
• System szeregów zmienia możliwości jednostki wraz z ponoszonymi stratami i zmniejszaniem ilości modeli na tacce;
• Alternatywne aktywacje wymagają ciągłego skupienia uwagi na polu bitwy i śledzenia bieżących posunięć przeciwnika;
• Karty Taktyki zapewniają ciekawe sposoby wpływania na rozgrywkę w każdej rundzie – pozwalają wzmacniać własne jednostki oraz osłabiać oponenta;
• Znani i lubiani bohaterowie posiadają potężne umiejętności – obecność Robba Starka czy Jamiego Lannistera znacząco wpłynie na przebieg bitwy;
• System Stronników pozwala graczom wpływać na losy bitwy poprzez zakulisowe intrygi w pałacach i zamkach z dala od walk. Politycy, damy dworu czy wasale mogą zajmować pola na specjalnym torze, oferując graczom unikalne efekty.
Zasady Gry
Zapraszamy wszystkich na prawdziwe święto fanów gier bitewnych – imprezę od graczy dla graczy, czyli IGRZYSKA GIER BITEWNYCH.
W ramach turnieju ASOIAF, rozgrywanego podczas IGB, ogłasza się, co następuje:
Turniej odbędzie się w formacie na 40 punktów. Rozegranych zostanie siedem rund, z których każda będzie trwała 110 minut. Obowiązują zasady z wersji (2021-S05), oficjalny FAQ (uzupełniony o FAQ Warfactory, wykorzystany podczas DMP), oraz aktualne karty jednostek i kart taktyk.
Każdy uczestnik musi przygotować dwie listy armii z jednej frakcji. W przypadku wątpliwości dotyczących zasad lub interakcji, ostateczne słowo należy do sędziego. Prośbę o interwencję sędziego należy zgłosić poprzez podniesienie kartonika, który będzie dostępny na każdym stole. Zakwestionowanie decyzji sędziego może skutkować sankcjami, włącznie z usunięciem gracza z wydarzenia.
Przewiduje się użycie zegarów szachowych (szczegóły poniżej). Obowiązkowe wyposażenie każdego gracza:
- Oryginalne modele i tacki dla swojej armii
- Zestaw żetonów niezbędnych do gry
- Zestaw kości K6 oraz kości D3
- Linijka
- Karty misji i celów
- Talia taktyk odpowiadająca przygotowanym listom
- Zestaw terenów odpowiadający zestawowi startowemu
- Wydruk każdej listy armii w dwóch egzemplarzach
Pula scenariuszy do losowania przed każdą rundą:
„Wichry Zimy”
„Uczta dla Wron”
„Starcie Królów”
„Ostre i Gotowe”
„Taniec ze Smokami”
„Tu i Teraz”
„Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa”
Turniej zostanie przeprowadzony za pomocą platformy ASOIAF Stats. Po dokonaniu zakupu biletu należy zapisać się na turniej ASOIAF Stats, po zaksięgowaniu wpłaty organizator zaakceptuje chęć uczestnictwa i przeniesie zawodnika na listę zapisanych graczy. (Więcej o biletach niebawem)
Planowany harmonogram (może podlegać niewielkim zmianom):
Dzień 1 (Sobota 22.02.2025)
– 10.00 – powitanie uczestników i organizacja
– 10.30 – 12.20 – pierwsza tura rozgrywek
– 12.30 – 14.20 – druga tura rozgrywek
– 14.20 – 15.20 – PRZERWA OBIADOWA
– 15.20 – 17.10 – trzecia tura rozgrywek
– 17.20 – 19.10 – czwarta tura rozgrywek
Dzień 2 (Niedziela 23.02.2025)
– 9.00 – 10.50 – piąta tura rozgrywek
– 11.00 – 12.50 – szósta tura rozgrywek
– 12.50 – 14.00 – PRZERWA OBIADOWA
– 14.00 – 15.50 – finałowa tura rozgrywek
– 16.00 – wyłonienie zwycięzcy i wręczenie nagród
Domyślnie każdy stół powinien używać zegarów szachowych. Jeśli obaj gracze się zgodzą, nie muszą ich używać. Oczekujemy jednak, że będą w stanie rozegrać całą grę do końca (albo do końca rundy 6, gdy jeden z graczy osiągnie 10 PZ, albo gdy jeden z graczy zostanie wymazany). Jeśli gracze zgodzą się grać bez zegara, to ich odpowiedzialnością jest dopilnowanie, aby gra została prawidłowo zakończona.